Teatr Rozbark

Drodzy widzowie, nasi przyjaciele, miłośnicy teatru tańca, teatru ruchu, tańca fizycznego, performensu…

Zapraszamy w weekend 17-19 czerwca na uroczyste zamknięcie sezonu artystycznego. Na deskach Teatru będzie można zobaczyć jedną z najnowszych produkcji pt.: „Panny z Przyszłości”, następnie spektakl nagrodzony tegoroczną Złotą Maską „GEMINI tryptyk”, czy gościnny występ Teatru Tańca Zawirowania z Warszawy „Empty Bodies”, ostatniego dnia zapraszamy na „Czas ryby?” i spektakl “Tribute to”, którego premiera odbyła się w Międzynarodowym Dniu Tańca.

Szczegółowy program zamknięcia sezonu:

17 czerwca 2022 (piątek) godz. 19:00

„Panny z Przyszłości” 

Bilety w cenie: 30 zł bilet normalny, 20 zł bilet ulgowy.

 

Przypomnij sobie
Zamrożony w gorącym sercu matki
Przesunięcie
Wypadkowa liczby poruszeń
Wzruszenie nieumyślne
Podwyższona śmiertelność
Brak pulsu
Na każdym rogu
Jesteśmy kontynuacją
Wędrówka dusz – korowód cielesny
O tym, czy dostąpisz nagrody życia wiecznego i tak zadecyduje przypadkowa zachcianka… (AP)

Przypomnij sobie, kim chciałeś być, jak dorośniesz. Przypomnij sobie.
Całe życie czekamy na to, co zaraz się zdarzy. Czy znajdę partnera na życie? Czy ten ślub jest ostatnim? Czy czeka mnie praca? Kiedy zacznie się prawdziwe życie?
Wyczekując wiosny, tworzymy archiwum naszych lęków i radości.
Wiosna, wojna, śmierć, życie. Jak odnaleźć się wobec tragedii w ciemnym świecie, tworząc dziś sztukę? Jak planować „bycie”? Interesuje nas cielesność duchowości. Ulegam, czy nie ulegam przyszłości, której nie ma? Czym staje się przysięga w ciele? Według George’ a Berkleya „istnienie polega na byciu postrzeganym”. Jeśli jesteśmy projekcją przyszłości, to widz nadaje sens temu, co wydarza się na scenie. Coś istnieje dla nas wtedy i tylko wtedy, kiedy możemy to obserwować.
Zauważam w nie zauważeniu
Uważności znieważonej brak
Zauważenie uwadze swej siebie oddaję
Ofiarowanie (AP)
Serdecznie zapraszamy na najnowszy spektakl zespołu artystycznego Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark w reżyserii i według tekstów Anny Piotrowskiej. Na scenie wystąpią artyści: Kamil Bończyk, Julia Lewandowska, Anna Piotrowska i Daniel Zych. Premiera została zaplanowana na 26 marca, natomiast drugim graniem w dniu 27 marca będziemy świętować Międzynarodowy Dzień Teatru. Spektakle odbędą się o godz. 19.00. Zapraszamy!
Panny z przyszłości
koncepcja, reżyseria, teksty: Anna Piotrowska,
kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Julia Lewandowska, Anna Piotrowska, Daniel Zych,
światło: Paweł Murlik, Dastin Greczyło, Krzysztof Soszka,
realizacja dźwięku: Jakub Ritter,
sound, space & costumes: Anna Piotrowska,
grafika: Małgorzata Piotrowska,
współpraca: Atelier Bronisława Cichy,
premiera: 26 marca 2022, Scena Cechownia, Teatr Rozbark w Bytomiu.

18 czerwca (sobota), godz. 19:00

„GEMINI tryptyk” | Teatr ROZBARK, choreografia i kreacja: Anna Piotrowska | „Empty Bodies” | Teatr Tańca Zawirowania, choreografia i koncept: Karolina Kroczak

Bilety w cenie: 40 zł bilet normalny, 30 zł bilet ulgowy.

Spektakl „GEMINI tryptyk” jest kontynuacją i poszerzeniem trzech wcześniejszych realizacji, tj. „Gemini” i „Gemini&after” z 2006 roku w wykonaniu Patrycji Dońskiej i Anny Piotrowskiej oraz „Gemini recall” z 2017 roku w wykonaniu Artura Bieńkowskiego, Kamila Bończyka i Alexeya Torgunakova. Głównym motywem pierwowzoru była kreacja i poszukiwanie zależności sióstr syjamskich związanych-zrośniętych ze sobą quasi-nierozerwalną relacją. To stało się punktem wyjścia do dalszej eksploracji spektaklu kolejno na trzech i pięciu wykonawców.

Najnowsza odsłona Gemini to tryptyk, trzy części zespojone utworami Henryka Góreckiego:
ofiarowanie
opowieść
obcowanie

Motyw bliźniaczej zależności zostaje poszerzony o kontekst społecznego ekosystemu i zależności jego elementów. Istotą jest fizyczny dialog, w którym poszukiwana jest harmonia i siła (nie)obecności jednostki oraz cielesnych interakcji wspólnoty.

delikatna troska ciał
ciało przenika przez ciało
zespojenie
impresja ciał

„Empty Bodies” to spektakl o strukturze kolażu, gdzie poetyckie obrazy nawiązujące do tematyki relacji matka-dziecko przeplatają się z motywami zaczerpniętymi z życia trzech kobiet, z których każda na swój sposób zmaga się z problemami cielesności.
Do kogo należy ciało będące obiektem seksualnym?
Jak ciało internalizuje poczucie odrzucenia, dlaczego brak bliskości odbiera głos i prawo do decydowania osobie?
Co gdy ciało nie spełnia już oczekiwań, gdy staje się puste? Czy można je naprawić?
Jak funkcjonujemy w świecie idealnych, chudych ciał, które trzeba wyprasować, pozbyć się zmarszczek i innych śladów życia?

Czas całego wieczoru: 120 minut (10 min. przerwy).

19 czerwca (niedziela), godz. 19:00

„Czas Ryby?”

Bilety w cenie: 30 zł bilet normalny, 20 zł bilet ulgowy.

Czym jest tytułowy Czas Ryby? Badamy tę przestrzeń w zbiorowej kreacji, wykorzystując różne narzędzia i bazując na koncepcji, strukturze, improwizacji, procesując materię obrazów, dźwięków i zdarzeń. Czy jako społeczeństwo upłynniamy istotę rzeczy? Czy jako ludzie stajemy się rybami? Kim i czym jest człowiek-ryba? Ciałem bez osobowości? Ciałem przepływającym z rutyny w rutynę, bezrefleksyjnie odbijającym się w pędzącej codzienności? Czy umiejętnie upłynniamy problemy w niedowidzeniu i niedopowiedzeniu? Czy w dzisiejszych czasach jest miejsce na własną, indywidualną relację ze światem? Wpływamy w czas niedosłyszenia, w niemy determinizm.
Bezmyślna głowa podąża za instynktem i intuicją. Ciało grupuje się w ludzkie ławice. Porządek tworzonej formacji zachowywany jest w oparciu o relacje pomiędzy bezpośrednimi sąsiadami. Niemożność rybiej wypowiedzi niesie za sobą niechęć i rezygnację. Jednak we wszystkim jesteśmy razem. Współodczuwanie – tego musimy się wciąż uczyć, by przebudzić się w czasie ryby. Być albo nie być rybą? Żyć albo nie żyć w czasie ryby?
Koncepcja, reżyseria: Anna Piotrowska,
Kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Julia Lewandowska, Anna Piotrowska, Łukasz Szleszyński, Katarzyna Zioło, Daniel Zych,
Reżyseria świateł: Paweł Murlik,
Realizacja świateł: Dastin Greczyło,
Realizacja dźwięku: Jakub Ritter,
Wsparcie techniczne: Krzysztof Soszka,
Czas: 60 minut (bez przerwy),
Premiera: 20.11.2021.

P R Z E R W A

TRIBUTE TO

koncepcja, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Julia Lewandowska, Łukasz Szleszyńki, Anna Piotrowska, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło, Daniel Zych

premiera: 29 kwietnia 2022, Scena Cechownia, Teatr Rozbark

muzyka: Joseph Maurice Ravel “Bolero”

Czego pragnie artysta? W jaki sposób oddaje część siebie tworzonemu dziełu? W Międzynarodowy Dzień Tańca, te pytania stają się szczególnie ważne. W impresji choreograficznej “TRIBUTE TO” w chor. Anny Piotrowskiej, artyści Teatru Rozbark przyglądają się tematowi poświęcenia i ciągłego poszukiwania sensu w uprawianiu tańca i teatru. Jak rozumieć gest pokłonu? Ten prosty i oczywisty element teatralnego rytuału kryje w sobie głębię przeżyć artysty i odzwierciedla jego wewnętrzny głos, przyjętą filozofię uprawiania sztuki. Na ile artysta odsłania się w swym tańcu, na ile strzeże swych tajemnic? Praca została skomponowana do muzyki Josepha Maurice’a Ravela “Bolero”, której to historia pokazuje wielką moc tańca – ucieleśnioną w dźwiękach choreografii. Serdecznie zapraszamy do wspólnego świętowania!

“W hołdzie
Wyraz czci i zachwytu
Zachwyt nad życiem, rytmem.
Puls, wibracja.
Prostota życia, pochwała życia, naszej codzienności.
Ofiarowani tańcowi.
Skąd siła i pasja do Sztuki Tańca?
Aplauz
Uznanie
Ekstaza
Upojenie
Poważanie
Fascynacja
Euforia
Uniesienie
Trans
Cześć
Uszanowanie
Podziw
Ekscytacja
Zachwyt
Hołd” (AP)