Teatr Rozbark
Plakat wydarzenia Ring tańca.

ZAPRASZAMY NA WYJĄTKOWE WYDARZENIE

20.11.2023 | poniedziałek | 19.00 | dla wszystkich wstęp wolny

Zapraszamy chętnych/chętne, którzy posługują się różnymi technikami tanecznymi, do wzięcia udziału we wspólnym wydarzeniu,
które będzie stylizowane na bitwy taneczne. Będą to swoiste sety improwizacyjne, stylizowane na bitwy. Atrakcją tego wieczoru będzie prawdziwy
ring bokserski, w którym odbędą się taneczne improwizowane walki. Naszym celem jest dobra zabawa w tańcu, wymiana energii, podziw dla umiejętności KAŻDEJ OSOBY, której pasją jest TANIEC.

————————————————————————————————————-

MUZYKA NA ŻYWO  / Dj: Michał Rudkowski-Endemitimi

HYPE MEN: Dante & Artur Kuntusz

KOORDYNACJA: Artur Kuntusz | Patryk Sojka – WTT | Aleksandra Kępińska – Teatr Rozbark

KONCEPT: Anna Piotrowska 

GRAFIKA: anatan

 

fot. Anna Piotrowska

 

 

SKĄD W TEATRZE ROZBARK RING BOKSERSKI?

W przestrzeni CECHOWNI dawnej Kopalni Rozbark, w latach 70′ odbywały się walki bokserskie. Proponowany RING TAŃCA, poprzedza wydarzenie, które 17 lat organizowane jest na cześć Legendy Boksu Leszka Błażyńskiego.  Leszek Błażyński największe sukcesy odnosił w latach siedemdziesiątych, zdobył wtedy dwa brązowe medale olimpijskie (1972 i 1976), mistrzostwo (1977) i wicemistrzostwo Europy (1971). Dwukrotnie był najlepszym pięściarzem w Polsce (1971 i 1973). W swojej karierze reprezentował kluby: Mazur Ełk, BBTS Włókniarz Bielsko-Biała oraz Szombierki Bytom.

ILE MA WSPÓLNEGO   T E A T R   Z  B O X E M?

Spójrzmy na MEMORIAŁ im. Leszka Błażyńskiego, jako na widowisko, którego celem jest budzić emocje w rywalizacji, w sile i w kulcie fizyczności. Amerykański badacz – Richard Schechner opowiada się za włączeniem do pojęcia widowiska niemal wszystkich uprawianych przez człowieka form przedstawień i ich struktur, wyróżniając w szkicu: „Przyczynek do teorii i krytyki dramatu” pięć kategorii „działań typu widowiskowego”: zabawy, gry, sport, teatr i rytuał. Wszystkie one tworzą „widowiskową aktywność publiczną gatunku ludzkiego”. (…) Świat widowisk jest bardzo rozległy, obejmuje wszelkie formy teatru, performance art, kabaret, występy estradowe i cyrkowe, film, widowiska telewizyjne, zawody sportowe, niektóre koncerty muzyczne, ceremonie publiczne i niektóre rytuały. Inny podział widowisk proponuje Zbigniew Raszewski. (…) W zależności od tego, czy widzowie są zainteresowani wynikiem czy przebiegiem widowisk, dzieli je na: zawody, popisy (występy) i przedstawienia. Zawody są to widowiska nastawione na wynik i odbywające się według przepisów (gry o zwycięstwo, wyścigi, pojedynki). W grupie pierwszej (zawody) dominują czynności pozornie zamknięte: osoby przykuwające naszą uwagę zwracają się ku sobie, jakby nas nie było, ale czynią to z myślą o nas i dla nas. W przypadku popisów mamy do czynienia z zynnościami otwartymi, czyli takimi, w których osoby przykuwające naszą uwagę zwracają się ku nam, a w przedstawieniach ponownie dominują czynności pozornie zamknięte.

(za: red. E. Wąchocka, „Widowisko – teatr – dramat. Podręcznik dla studentów kulturoznawstwa”, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2014, str. 25)

 

Niech ten weekend minie naszej widowni pod znakiem rywalizacji, kultu ciała i jego stygmatyzacji.

Przestrzeń CECHOWNI, Teatr Rozbark

SOBOTA | 18 listopada | 13.00  – POCZĄTEK WALK, 15.00 – OFICJALNE OTWARCIE

NIEDZIELA | 19 listopada |12.00  –  POCZĄTEK WALK FINAŁOWYCH

PONIEDZIAŁEK | 20 listopada | 19.00 – RING TAŃCA