Szekspir reinkarnacja

Godzina: 19:00

Bilety w cenie: 20 zł ulgowy, 30 zł normalny

KUP BILET

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 18 ROKU ŻYCIA. W SPEKTAKLU UŻYTE ZOSTAJE ŚWIATŁO STROBOSKOPOWE!

 

„Szekspir – r e i n k a r n a c j a” video-performatywny monodram, oparty na monologach Szekspira z takich dzieł jak: Makbet, Hamlet, Juliusz Cezar, Henryk IV, Troilus i Kresyda czy Król Lear | Układ Formalny

scenariusz i reżyseria: ADAM MICHAŁ PIETRZAK, PIOTR MATEUSZ WACH

wykonanie: ADAM MICHAŁ PIETRZAK

scenografia: KLAUDIA LASZCZYK

muzyka: TYMOTEUSZ WITCZAK

projekcje: ANNA SZALWA

zdjęcia do animacji: GRZEGORZ STADNIK

obsada: ADAM MICHAŁ PIETRZAK

czas: 45 MINUT

foto: Grzegorz Stadnik

PREMIERA 19 września 2020 roku; Sala Formalna Układu Formalnego; Centrum na Przedmieściu.

 

Spektakl został zakwalifikowany do konkursu SzekspirOFF Prezentacje 2021 w ramach 25. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku.

 

Twórca/artysta zostawiony w sferze lockdown’u mierzy się z potrzebą tworzenia, zamknięty w czterech ścianach. Spektakl stawia pytania: kim jest człowiek w zamknięciu? Czy artysta jest dalej artystą, jeśli przestaje tworzyć? Czy zwykły człowiek ma wpływ na los świata? Czym jest władza? Poprzez te pytania twórca reinkarnuje różne dzieła Szekspira.

„Mogę wyobrazić sobie, że żyłem w poprzednich wiekach i napotkałem wtedy na pytania, na które nie mogłem odpowiedzieć; muszę zatem narodzić się na nowo, ponieważ nie wypełniłem danego mi zadania.”

Carl Gustav Jung

 

Adam Michał Pietrzak (1990r.) Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie filia we Wrocławiu. Występował m.in. na takich festiwalach jak: Edynburg Festival Fringe 2015 w spektaklu The Biggest Marionett Circus in the Word reż. Wiktor Wiktorczyk, Mobarak International Puppet Theater Festival w Teheranie ze spektaklem „Poemat o słońcu i księżycu”, St Magnus International Festival, Kids Festival Internazionale del Teatro Lecce, Carnaval Venecia 2018, II Festiwal małych Prapremier w Wałbrzychu w swoim autorskim spektaklu „Zbyt późno”, czy na 37. i 38. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej  w spektaklach „ Inne gatunki” reż. Agnieszka Nasierowska i „Traktat o Androidach: God hates Poland” w reż. Agnieszki Nasierowskiej i Grzegorza Grecasa. Wybrany do grona kreatywnych studentów Wrocławia, z okazji 70lecia polskiego środowiska akademickiego we Wrocławiu. Stypendysta rektora PWST im. L. Solskiego w Krakowie. Współtwórca i założyciel Teatru Układ Formalny. Zagrał rolę Jeroma w spektaklu „Kosmetyka Wroga” w reż. Grzegorza Grecasa, za którą otrzymał nagrodę dla najlepszego aktora na XVIII festiwalu teatrów niezależnych Garderoba. Spektakl otrzymał nagrodę Grand Prix na XIV Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Niezależnych Pro Contra w Szczecinie. Wcielił się w rolę Blondiego w „#[+#@!? (słowo na G)” w reż. Grzegorza Grecasa. Spektakl powstał w ramach II edycji Konkursu Jana Dormana,i brał udział w 24. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej i w programie Teatr Polska. W 2018 r. w ramach programu Niepodległa zagrał w spektaklu „Spólnota” w reż. Marty Streker. W Teatrze Współczesnym we Wrocławiu, zagrał postać Śruta w spektaklu „Cicho/ Tuxo” w reż. Katarzyny Dudzic- Grabińskiej. W ramach stypendium artystycznego Prezydenta Miasta Wrocławia zrealizował autorski monodram Szekspir- r e i n k a r n a c j a. Stypendysta „samoformacji aktorskiej”. Współpracował m.in. z Wrocławską Szkołą Filmowa, Warszawską Szkołą Filmową,  Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTa), czy przy projekcie L.U.C.  Rebel Babel Esemble. Hip- Hop między narodami. Absolwent Szkoły Pedagogów Teatru przy Instytucie Teatralnym w Warszawie.

Piotr Mateusz Wach Artysta teatru działający na przecięciu performance’u i choreografii. Swoją praktykę opiera na technikach świadomego śnienia i głębokiego słuchania, a poprzez zgłębianie transu i odmiennych stanów świadomości i ciała, konstruuje rozciągnięte w czasie ruchome obrazy – hipnotyczne, medytacyjne i niepokojące. Ukończył Wydział Teatru Tańca w Bytomiu w krakowskiej AST oraz Międzynarodową Akademię Sztuk Pięknych i Mediów w Wenecji (na kierunku choreografia i performance). Laureat Grand Prix 21. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku, nagrody Shaking The Walls, Złotej Maski Woj. Śląskiego i innych. Podwójny stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca 2018, 2019 realizowanym przez Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk w Poznaniu oraz stypendysta Bienalle Warszawa 2020. Współpracuje z m.in.: Teatrem INTERNO5 w Neapolu, Bodytalk w Münster, Deep Control Collective w Oslo, Teatrem Tańca i Ruchu ROZBARK w Bytomiu, Teatrem Barakah w Krakowie. W pracy artystycznej spotkał się z m.in.: Krystianem Lupą, Yoshiko Waki, Cecilią Moisio, Cezarym Iberem, Heleną Jonsdottir, Maciejem Gorczyńskim, Tomaszem Bazanem, Jackiem Poniedziałkiem, Anną Piotrowską czy Mikołajem Mikołajczykiem.

Klaudia Laszczyk autorka scenografii, kostiumów, lalek oraz plakatów do spektakli teatralnych w kraju i zagranicą. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu na kierunku Scenografia. W swojej pracy zakłada ogólne uproszczenie formy, umowność i odrealnienie, tak aby pobudzić wyobraźnię odbiorcy. Współpracowała m. in. z Teatrem Groteska w Krakowie, Teatrem Animacji w Poznaniu, Teatrem Lalek Banialuka w Bielsku Białej, Teatrem Lalki i Aktora w Wałbrzychu, Teatrem Zagłębia w Sosnowcu, Teatrem Miejskim w Gliwicach, Wrocławskim Teatrem Lalek, Open Window Theatre w Norwegii.

Tymoteusz Witczak (1991) – kompozytor teatralny i filmowy. W 2016 ukończył studia kompozytorskie w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Jest laureatem konkursu kompozytorskiego, przy V Międzynarodowym Konkursie Fagotowym im. C.M. Webera (2012), oraz I Konkursu Kompozytorskiego Leo Festiwalu (2013). Jego kompozycja „Cztery jesienne haiku” zajęła pierwsze miejsce na międzynarodowym konkursie kompozytorskim The Other Composition Competition (Miami, USA, 2014). Jest autorem muzyki do pełnometrażowego filmu „Wycieczka” w reż. B. Grudzieckiego (2016/17), a także do dokumetu „Kiedy ten wiatr ustanie” w reż. A. Gabryel, który miał premierę na festiwalu Millenium – Doc Against Gravity (2016) oraz zdobył nagrodę ARRI IDFA Award for Best Student Documentary na prestiżowym festiwalu International Documentary Film Festival Amsterdam (2016). Wśród muzyki teatralnej należy wymienić ścieżkę dźwiękową do spektakli „Siedem minut po północy” (PWST Wrocław, 2015), „Zbyt późno” (Festiwal Małych Prapremier, Wałbrzych, 2015), „Inne Gatunki” (37. Przegląd Piosenki Aktorskiej – nurt OFF, Wrocław, 2016), „Traktat o Androidach: God hates Poland” (Nurt główny 38. Przeglądu Piosenki Aktorskiej, Wrocław, 2017) Tymoteusz jest też współautorem interaktywnej instalacji dźwiękowej Neuromuzyka III i Neuromuzyka IV. Instalacja ta przetwarza fale mózgowe użytkownika, na generowany w czasie rzeczywistym dźwięk, prezentowana była podczas festiwalu Kunstfestival Locked-in? Locked-out! (Lunteren, Holandia, 2016) oraz 14 edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL (Wrocław, 2016). Od czerwca 2013r. współprowadzi audycję Panorama Dźwięku w Akademickim Radiu Luz, gdzie zajmuje się popularyzacją muzyki współczesnej i eksperymentalnej. Jest trzykrotnym stypendystą Rektora Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (2013 – 2016), laureatem Stypendium Artystycznego Prezydenta Wrocławia (2015), oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2015).

Data

12 cze 2021
Dzisiaj