Teatr Rozbark
Logo teatru Rozbark w czarnym kole znajduje się biała litera R

30 września (sobota), godz. 15:00-18:00 Maciej Sado „Break your habits”,
Bilety w cenie: 100 zł za blok 3 godzin zegarowych zajęć z jednym prowadzącym lub karnet na dwa dni zajęć z jednym prowadzącym (6 godzin zegarowych) 200 zł. Liczba miejsc ograniczona.

„Break your habits” to zajęcia z badania ruchu (movement research) inspirowane i oparte na praktyce opracowanej przez Gonnie Heggen, wieloletniej nauczycielce i mentorce w School of Dance Development in Amsterdam oraz własnych praktykach ruchu m.in. Northing.  Wchodząc w dyskusję z wątpliwym podziałem ciało-umysł, zajęcia skupiają się na szybkim ruchu improwizacyjnym i natychmiastowej kompozycji. Praktyka polega na przełamywaniu przepaści między ciałem a umysłem i trenowaniu przestrzeni między wewnętrzną i zewnętrzną perspektywą ciała. Bycia w pełni z ciałem i jednocześnie komponowanie tego, co się dzieje. “Break your habits”, jak sama nazwa wskazuje, pozwala wejść głębiej w nawyki ruchowe i rozwinąć nowe jakości ruchowe poprzez serię prostych i przystępnych ćwiczeń. Będziemy się ruszać, odkładać nasze przyzwyczajenia na później, zaczynać od nowa, pracować z przestrzenią, wyobraźnią, jakościami, muzykalnością, rytmem, kopiować lub kraść od siebie nawzajem, ale także patrzeć i obserwować, aby zagłębić się w nasze zrozumienie tego, czym jest taniec i co nasze i inne ciała mogą robić, lub poruszać się w nieznane do tej pory sposoby.

Maciej  Sado  –  Choreograf, performer tancerz. W 2016 ukończył amsterdamską szkołę choreografii SNDO (School for New Dance Development). Jest też absolwentem Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu na kierunku lekarskim. W swoich pracach skupia się na kwestionowaniu normatywności wszelkiego typu, analizując społeczno-polityczne wyobrażenia o ciele i ruchu. Lubi przestrzenie pomiędzy, znajdujące się w spektrum raczej niż na ekstremach, wymykające się jednoznacznej interpretacji. Wrażliwością blisko mu do duchów, minimalizmu, niesamowitości, spekulatywnego realizmu i psów. Lubi ciałem projektować rozszerzoną rzeczywistość, nawigując i gubiąc się w tak wykreowanych równoległych światach. Dużą częścią jego praktyki jest angażowanie się w procesy kreatywne i wspieranie innych artystów. Ważny i potrzebny w tej jego aktywności artystycznej jest samodzielnie wypracowany koncept dynamicznej dramaturgii. Występuje również w spektaklach innych artystów takich jak m.in.: Ola Maciejewska, Florentina Holzinger&Vincent Riebeek, Sebastian Matthias, Tino Sehgal, Colin Self, Peaches, Fernando Belfiore, Laima Jaunzema. Jego ostatnie prace były pokazywane w wielu teatrach i na festiwalach europejskich. W 2016 był stypendystą programu DanceWeb podczas wiedeńskiego festiwalu ImpulzTanz. Od 2019 roku jest członkiem kolektywu artystycznego KuLe w Berlinie.

 

1 października (niedziela), godz. 11:00-14:00 Rocio Marano „Los† Ninjas Practice”,
Bilety w cenie: 100 zł za blok 3 godzin zegarowych zajęć z jednym prowadzącym lub karnet na dwa dni zajęć z jednym prowadzącym (6 godzin zegarowych) 200 zł. Liczba miejsc ograniczona.

Los† Ninjas Practice to pozbawiona zasad, pełna zmysłów, bezsensowna, niezręczna praktyka, która pochodzi z praktycznej pracy z materiałem ciała i przypomina nam o naszych własnych umiejętnościach przetrwania. Los† Ninja tworzą formę tworzenia mitów, która rozładowuje równania, animując odmiany zabawy, rodzaje dzikości i formy śmiałości. Nasza propozycja, tym razem, koncentruje się na umiejętnościach zmysłowych ciała i doświadczeniach, które uwalniają się od zmysłu wzroku, z zawiązanymi oczami kierujemy się tym, czego nie widać: uczuciami, snami, wizjami, przedmiotami stałymi, emocjami, widokami, dźwiękami, zapachami lub wszelkiego rodzaju doznaniami.

Kiedy wewnętrzny ninja budzi się, przestrzeń jest gotowa do kształtowania przez ciągłe spotkania mistycznych bestii. Gry są tworzone z zasad, ale zasady są również tworzone z gier. To, co zagmatwane i palące, jest też radosne, kwestia zaufania, tęsknota za filmowymi momentami, za każdym razem nowym początkiem, zaczynaniem od zera i od zera. Chwytanie, blokowanie, pocieranie, skręcanie, zginanie, skakanie, używanie stóp jako rąk, dłoni jako widelców lub innego ciała jako materaca, dzięki czemu możesz miękko wylądować. Oto niektóre z ćwiczeń, które będziemy ćwiczyć: Przebudzenie wewnętrznego ninja, Dragon Ball, Kiss the Floor, Udawane zabijanie, Niekończący się taniec umierania, Eaten by the Space, Kinectic-Ninja, Epickie pisanie, Klatka, Wpatrywanie się w oczy, Czas rozciągania.

Argentyńska  tancerka  i choreografka Rocio Marano kształciła się w teatrze fizycznym, w sztukach walki i tańcu współczesnym na niezależnej ścieżce. Studiowała w Escola Superior d’Art i Disseny na Balearach w Hiszpanii. Później kontynuowała studia w Międzyuniwersyteckim Centrum Tańca HZT Berlin (Master in Choreography), a w czasie pandemii uzyskała dyplom z  Ecofeminismu na odległość na Universidad de Buenos Aires. Rocío pociąga ruch,  którego normy wykraczają poza taniec współczesny. Stąd jej eksploracja Krump, Malambo, Contact Impro, ziewanie, gdzie ucisk na ciele przekształca się w taniec i zachodzi kinestetyczna wymiana między świadomością a nieświadomością. Pracowała w Europie m.in. z Tino Sehgalem, Christopherem Winklerem, Juhą Marsalo, Barbarą Berti, Leą Kieffer, Susanne Grau. Jest reżyserką wideo-dokumentu “Danza Sin Fin” (2012). W 2014 roku współpracowała przy produkcji meta_media_lab badań artystycznych w ImPulsTanz Vienna i otrzymała stypendium DanceWEB pod opieką Tino Sehgala.