Biegnący
Młodzi na scenę | „Biegnący” | premiera 8 grudnia 2019
Choreografia: Zuzanna Kasprzyk,
Dramaturgia: Andrzej Molenda,
Kostiumy/Scenografia: Anna Adamiak, Radek Pacholec,
Tancerze: Zuzanna Wojciechowska, Irena Wiktor, Kacper Klimczak, Justyna Olczak, Julianna Walczak, Martyna Wójcik, Ulyana Zaruba.
Czas: 50 min.
Odczuwamy jak barbarzyńcy.
Miłość, głód, strach. Zimno.
Tylko noc jest inna.
Przepalona.
Migotliwe widmo żarówek
zastąpiło ogień.
Wiatr zrywa się z umysłem.
Andrzej Molenda
Człowiek zawsze biegał, w pierwotnym rytmie przebywał kolejne odcinki czasu. Biegł, żeby zdobyć wszystko to, co było mu potrzebne do egzystencji. Ponad 40 lat temu wbiegł w moment, w którym przymocował do małego kadłuba sondy Voyager Złoty Dysk. Zapisał na nim wszystko to, co wydawało mu się esencją jego maratonu i wysłał w ciemną przestrzeń kosmosu. Niedługo stracimy kontakt z sondą, być może na zawsze. Gdzie od tamtego czasu dobiegliśmy? Po jakiej ziemi będą musiały biec nasze dzieci? Czy jesteśmy tak różni od ludzi pierwotnych, czy może odczuwamy jak barbarzyńcy?
Zuzanna Kasprzyk tancerz, choreograf, absolwentka AST WTT w Bytomiu. Choreografią We are very sorry, but there is no place for Susana wygrała Solo Dance Contest 2013 w Gdańsku. Pracowała m.in. w Kuala Lumpur Performing Arts Center, Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Tańca Caro w Siedlcach, Teatrze Nowym w Łodzi. Obecnie uczy w Łodzi, na kierunku Choreografia i Techniki Tańca Akademii Muzycznej oraz kierunku Taniec Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej. Rozpoczęła kurs instruktorski SME metody BMC. Inspiruje się również metodami takimi jak Fighting Monkeys, czy Struna Ciała, poszukując efektywnych form nauczania sztuk performatywnych oraz prewencji kontuzji.
Andrzej Molenda performer, tancerz, pedagog, absolwent kierunku Choreografia i Techniki Tańca, student studiów magisterskich Somatyka w Tańcu i Terapii na Akademii Muzycznej w Łodzi. Doktorant na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego. Autor publikacji naukowych z dziedziny komputerów naukowych i teorii ciała stałego. Obecnie szuka narzędzi tanecznych, które pozwolą mu na rozwiniecie programu edukacyjnego łączącego uczenie przedmiotów ścisłych z wiedzą somatyczną.