Teatr Rozbark

24  kwietnia (niedziela), godz. 19:00  Szekspir: makieta | powstały w koprodukcji Miry Mańki i Anny Rogoż, czyli kolektywu dziewczyńskiego “blisko” oraz zespołu Teatru Rozbark pod opieką artystyczną Anny Piotrowskiej.

Bilety w cenie: 20 zł ulgowy, 30 zł normalny.

W związku z tragicznym wypadkiem, jaki miał miejsce w dniu 20 kwietnia 2022 roku., w Kopalni Węgla Kamiennego “Pniówek” w gminie Pawłowice, Rodzinom, Przyjaciołom, Bliskim osób poszkodowanych Dyrekcja i cały Zespół Teatru Rozbark składają wyrazy najszczerszego żalu i współczucia z powodu tej tragicznej śmierci.

W dniu wydarzenia minutą ciszy uczcimy wszystkich, którzy odeszli.

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą…

Śpieszmy się | ksiądz Jan Twardowski

————————————————————–

26 kwietnia 2022 r. William Szekspir obchodziłby 458 urodziny. Jak zmienia się świat? A jak uniwersalne są nadal dzieła Williama Szekspira?

Szekspir, znany ze swojej fascynacji toposem świata jako teatru, często podsuwał swoim bohaterom słowa, w których ujawniali konwencjonalność trawiących ich namiętności, sztuczność niektórych afektów lub wprost demaskowali iluzję świata rzeczywistego. Twórczynie „Szekspira: makiety” wykorzystują to eksplorowane przez dramatopisarza pole napięcia, jakie tworzy się między bohaterem a jego twórcą. Wielkie namiętności, kojarzone z monumentalnym gestem, a nawet sztampą, rozgrywają się tutaj w dość nieoczekiwanych przestrzeniach – pudełkach po butach czy słoikach. Wszystko po to, by na nowo zapytać o kwestie fundamentalne. Czemu ulegam, gdy ulegam namiętności? Czy przekroczenie granic jest możliwe? Co tak w zasadzie odgrywam w miłosnych historiach i herstoriach?

koncepcja: kolektyw dziewczyński blisko – Mira Mańka/Anna Rogóż
ruch: zespół aktorski
muzyka: Karol Osman
obsada: Kamil Bończyk, Julia Lewandowska, Szymon Michlewicz-Sowa,Łukasz Szleszyński, Katarzyna Zioło, Daniel Zych
Spektakl uzyskał wsparcie Festiwalu Szekspirowskiego w ramach programu SzekspirOFF Produkcje oraz Open Eyes Festival.

Na podstawie: „Poskromienia złośnicy”, „Hamleta”, Tytusa Andronikusa” i „Romeo i Julii” Williama Szekspira.

 

 

k o l e k t y w d z i e w c z y ń s k i b l i s k o

Anna Rogóż

– scenografka, kostiumografka, graficzka. Absolwentka scenografii na ASP w Krakowie oraz Digital Visual Design
fińskiego Aalto University. Współpracowała przy tworzeniu scenografii do spektakli krakowskiego Teatru Ludowego („Sekretne
Życie Friedmanów” w reż. Marcina Wierzchowskiego, „Zahipnotyzuj mnie”, reż. Małgorzata Bogajewska), TR Warszawa (Rechnitz. Opera – Anioł Zagłady”, reż. Katarzyna Kalwat), Teatru Starego (Panny z Wilka, reż. Agnieszka Glińska), Teatru Współczesnego w Szczecinie (“Piknik pod Wiszącą Skałą, reż. Mira Mańka) oraz Nowego Teatru („Powrót do Reims”, reż. Katarzyna Kalwat). Uczestniczka polskich oraz międzynarodowych wystaw. Członkini zespołu polskiej Wystawy Studenckiej na
Praskim Quadriennale 2019. Współpracowała z Alkiem Janickim w ramach grupy PerForm, czego rezultatem był mapping na fasadzie Teatru Słowackiego oraz Centrum Multimedialne na Wawelu.

 

Mira Mańka

– studentka IV roku wydziału Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. W ramach kolektywnego spektaklu “kto nie ma nic ten może wszystko” w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, wyreżyserowałam jedną z czterech części spektaklu, premiera 11.06.2021. We wrześniu 2020 otrzymałam Grand Prix dla najlepszego reżysera na Festiwalu Koszalińskie Konfrontacje Młodych “m-teatr” za spektakl „Piknik pod wiszącą skałą” z Teatru Współczesnego w Szczecinie. Zrealizowałam dwa spektakle dla NST w Krakowie w ramach projektu „Młodzi w Starym online” – „Małą Syrenkę” H.Ch. Andersena (tekst/reżyseria) oraz „Kochanowski” w reżyserii Piotra Fronia (dramaturgia). W lutym 2020 na zaproszenie Festiwalu Opera Rara wyreżyserowałam spektakl „Enoch Arden” wg poematu A. Tennysona do muzyki Richarda Straussa. W sezonie 2018/2019 zostałam laureatką konkursu dla debiutujących reżyserów i reżyserek „Młodzi w Starym” i debiutowałam
spektaklem „Czartoryska. Artefakty”. Spektakl został zaprezentowany na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w 2019 roku.

 

fot. Jola Staszczyk