Teatr Rozbark

31 października (czwartek), godz. 19:00 Copy of Copy of NPC | choreografia: Mateusz Wierzbicki | premiera | Przestrzenie Sztuki – Taniec

Bilety w cenie: 30 zł ulgowy, 40 zł normalny.

>>>Wyobraź sobie, że dostajesz pracę w firmie.
Nikt nie pyta, nikt nie słucha. Robisz, co Ci każą, bez pytań, bez wątpliwości. Twój czas jest wyliczony.
Każdy ruch ma swój cel, ale czy to naprawdę Twój cel? Nie. Jesteś tłem, narzędziem.
Masz tylko wykonywać zadania, które ktoś wrzucił na tablicę.
Ctrl C > Ctrl V – Wszystko musi działać perfekcyjnie. Zero miejsca na błąd. Każda decyzja to kalkulacja, każdy ruch to ścieżka, którą ktoś dla Ciebie wyznaczył. Myślisz, że masz kontrolę? Coś dodajesz, coś poprawiasz, ale co to zmienia?

Nic.

__reboot_system%– Zostajesz trybikiem, trybem, elementem. Nie myślisz, tylko powtarzasz. Wkładasz jeden krok przed drugi, jak automat. Czujesz to? To moment, kiedy przestajesz być sobą, a stajesz się________

Co byś dał żeby spróbować od zera?

Co byś dała, żeby poznać alternatywną wersję… siebie. <<<

Wykonawcy:
Olga Bury
Zuzanna Predygier
Jan Sarata
Piotr Stanek
Mateusz Wierzbicki

Choreografia: Mateusz Wierzbicki
Reżyseria / Dramaturgia: Jan Łuć
Reżyseria dźwięku / Muzyka: Piotr Klauza
Scenografia / Visuals: Adrianna Urbańska
Fundacja Bez Kontekstu

Piotr Stanek – aktor, tancerz, choreograf. Absolwent AST im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Działa jako niezależny twórca w obszarze teatru, choreografii, filmu oraz opery. Współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw, teatrem O.de.la, kolektywem Sticky Fingers Club. W ostatnich latach współpracował m.in. z: Leszkiem Bzdylem, Kubą Kowalskim, Pawłem Miśkiewiczem, Simone Basani, Roberto Olivanem, Joe Alterem, Martą Bury, Dominiką Knapik, Mariuszem Trelińskim, Rafałem Dziemidokiem, Jakubem Truszkowskim, Cezarym Tomaszewskim, Kasią Mińkowską. Laureat stypendium w dziedzinie kultury w Województwie Zachodniopomorskim. We współpracy z innymi artystami, tworzy autorskie projekty m.in.: „Scores for yearning. The concert”, „Imaginary Archive”, spektakl solowy “Arizona”, “Niesamowity świat OBŁOCZKA”, “Sonety. Wiek hipochondryka”.

Jan Sarata – tancerz, aktor, choreograf, performer. Absolwent Wydziału Teatru Tańca na Akademii Sztuk Teatralnych w Bytomiu. Ukończył kurs Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Brał udział w licznych warsztatach z zakresu sztuk performatywnych. Performer w spektaklach takich jak „Statue of Liberty”, „Blisko”, „Odyseja”, „Burza. Regulamin wyspy”. Laureat Grand Prix Festiwalu Fama 2018 oraz rezydent Gdańskiego Festiwalu Tańca i Olsztyńskiego Teatru Tańca. Autor performensów i choreograf spektakli dramatycznych oraz lalkowych.

Olga Bury – aktorka, tancerka, choreografka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca AST w Bytomiu oraz studiów dziennikarskich. Współpracowała m.in. z Teatrem O.de.la, Ferencem Feherem i Pawłem Miśkiewiczem. Reżyserka spektakli „Niesamowity świat OBŁOCZKA” oraz „SONETY – wiek hipochondryka”. Finalistka konkursu Papaya Young Directors. Współautorka krótkometrażowego filmu dokumentalnego „NICI PAMIĘCI”.

Zuzanna Predygier – aktorka, tancerka, absolwentka Wydziału Teatru Tańca AST oraz Pełnego Treningu w Technice Meisnera w Laboratorium Meisnera w Warszawie. Współtworzyła spektakl „Gloria” na Gdańskim Festiwalu Tańca. Brała udział w performatywnych czytaniach w Teatrze Dramatycznym w Warszawie i Instytucie Grotowskiego. Od lat związana z Techniką Meisnera, współpracuje jako instruktor z Laboratorium Meisnera.

CHOREOGRAFIA
Mateusz Wierzbicki – tancerz, aktor, choreograf, absolwent Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie. Ukończył także Szkołę Aktorską Haliny i Jana Machulskich w Warszawie oraz studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Współpracuje z Teatrem Pantomimy we Wrocławiu.
Laureat wielu prestiżowych nagród, m.in. pierwszego miejsca na I Festiwalu Etiud Teatralnych „Wykon 2019” za etiudę „Ludzie Ptaki” w reżyserii Andrzeja Michalskiego. Mateusz Wierzbicki występował w licznych spektaklach, m.in. „ZEN_IT” w ramach konkursu „Katowicka Runda Teatralna”, za który zespół otrzymał pięć nagród, w tym Grand Prix. Jego spekt
Współpracował także przy projektach filmowych, występując w takich filmach krótkometrażowych jak „Klify Namiętności” oraz „Gra na zwłoki”. Jego zaangażowanie w pracę teatralną i filmową obejmuje także współpracę z kolektywami teatralnymi, takimi jak Vagabond Physical Collective, z którym stworzył spektakl „Co tu tak dudni?”.

REŻYSERIA / DRAMATURGIA
Jan Łuć – reżyser, dramaturg, manager kultury. Absolwent Wydziału Aktorskiego Łódzkiej Szkoły Filmowej i Szkoły Aktorskiej Machulskich. Jego działalność dramaturgiczna obejmuje współpracę z licznymi teatrami dramatycznymi, w tym z Teatrem Narodowym w Warszawie, Starym Teatrem w Krakowie, Teatrem Ludowym w Krakowie oraz Teatrem Nowym w Poznaniu. W tych instytucjach współpracował przy takich spektaklach, jak „Alte Hejm/Stary Dom” (Teatr Nowy) oraz „Śmierć Komiwojażera” i „Opowieści Lasku Wiedeńskiego” (Teatr Ludowy). Był reżyserem i dramaturgiem spektakli: „Refleksje” w Teatrze Szwalnia, „Gangliony, Gangliony…” w ramach Przestrzeni Sztuki Teatr, „Prawdy za grosz” w ramach Pestka (Re)zydencje oraz „Limbo” – finalistę The Best OFF 2013, .Uczestniczył w licznych programach wspierających twórczość niezależną, takich jak program OFF Polska oraz Lato w Teatrze, które wspierały jego projekty w latach 2022 i 2023.
Jako manager kultury i założyciel Fundacji Bez Kontekstu zajmuje się realizacją projektów artystycznych oraz promocją nowych technologii w sztuce, szczególnie w zakresie immersji i dźwięku przestrzennego. Łuć aktywnie działa na polu teatralnym, współtworząc festiwale takie jak Międzynarodowy Festiwal Sztuki Awangardowej PESTKA, angażując się w rozwój sceny niezależnej i eksperymentalnej w Polsce.

REŻYSERIA DŹWIĘKU / MUZYKA
Piotr Klauza – reżyser dźwięku, muzyk, absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Specjalizuje się w postprodukcji dźwięku i montażu efektów dźwiękowych, współpracując przy projektach filmowych, spektaklach teatralnych oraz koncertach. Twórca oprawy dźwiękowej do spektakli „Limbo”, „Gangliony” i „Prawdy za grosz”. Spektakl dyplomowy Karoliny Martin do którego stworzył muzykę był laureatem wielu nagród m.in.: nagroda główna oraz nagroda publiczności na VI-tych Ogólnopolskich Dniach Debiutów w Monodramie „Strzała Północy 2018” w Koszalinie, nagroda jury VI Ogólnopolski Festiwal Monogramów „Monofest” Teatr Szwalnia w Łodzi oraz objazd w ramach programu Teatr Polska (2019). . Zajmuje się także reżyserią dźwięku w filmach fabularnych i dokumentalnych.

SCENOGRAFIA
Adrianna Urbańska – scenografka i performerka, absolwentka Politechniki Łódzkiej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Stypendystka International Dresden Summer Academy for Visual Arts, gdzie specjalizowała się w scenografii teatralnej i performansie. Twórczyni scenografii do spektakli niezależnych i autorka fotografii teatralnej. Prezentowała swoje prace na międzynarodowych wystawach, m.in. w Korei Południowej i Niemczech.

Fundacja Bez Kontekstu koncentruje się na wprowadzaniu innowacji w sektorze kultury, ze szczególnym uwzględnieniem sztuk performatywnych i nowoczesnych technologii. Realizuje projekty łączące eksperymentalne formy teatru z immersyjnym dźwiękiem, wspierając rozwój nowych formatów artystycznych. Fundacja współpracowała z artystami, takimi jak Sebastian Dela, Jakub Sierenberg, Kirył Pietruczuk, oraz z uznanymi instytucjami, m.in. Pestka Festiwal, Przestrzenie Sztuki, Potem-o-tem, OPT we Wrocławiu i Teatr Proxima w Krakowie.

„Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”.