Mommy Issues
2. Plakat ze spektaklu „Mommy Issues”. Na plakacie znajdują się twarze dwóch mężczyzn po boku, a w środku twarz kobiety. Ubrani są w niebieskie i turkusowe koszule. Na górze biały napis Moomy Issues by Cecilia Moisio

01

luty

„Mommy Issues” | premiera 26.11.2016

choreografia:
Cecilia Moisio,
występują:
Angelika Tomasiak,
Artur Bieńkowski,
Szymon Dobosik,
Alexey Torgunakov,
Piotr Mateusz Wach,
Kamil Bończyk,
Kamil Pilarski.
czas: 70 min. (bez przerwy).
„Mommy Issues” jest pełnowymiarowym spektaklem teatralno-tanecznym w choreografii Cecilii Moisio, fińsko-holenderskiej choreografki i reżyserki, dla tancerzy zespołu Teatru ROZBARK. Spektakl oparty jest na motywie kompleksu Edypa, wprowadzonym do psychoanalizy przez Zygmunta Freuda. Jest to psychoanalityczna teoria, w której pragnienie seksualnego związku z rodzicem przeciwnej płci prowadzi do rywalizacji z rodzicem tej samej płci. Jest to istotny etap w normalnym procesie rozwoju chłopców oraz podstawa wszystkich interakcji w ich późniejszym życiu. Kompleks Edypa jest postrzegany jako szczyt indywidualnych dążeń jednostki do sukcesu i miłości.
W spektaklu „Mommy Issues” Cecilia Moisio porusza tematy takie jak: miłość, kłamstwo, współzależność od rodziców i uwalnianie się z więzów przeszłości. Osobiste doświadczenia performerów stają się punktem wyjścia do opowiedzianej historii. Scenę wypełniają pokoje,  w których tancerze-mężczyźni interpretują różne zachowania, emocje i psychologiczne wzorce wyniesione z domu rodzinnego.Siedmiu tancerzy (1 kobieta, 6 mężczyzn) Teatru ROZBARK interpretuje odmienne zachowania, emocje i psychologiczne wzorce u mężczyzn w ich stosunkach z kobietami. Mężczyźni poszukują komfortu, wyzwalają swoje pożądanie seksualne i projektują swoją agresję lub frustrację na kobietę, wiecznie poszukując matczynej akceptacji. Jedyna tancerka w zespole reprezentuje różne typy kobiet w ich życiach: matkę, kochankę, siostrę, rywalkę. 
Głosy prasy:
„ (…) Aktorzy-tancerze często „przepuszczają” przez swoje ciała wiele silnych impulsów i uderzeń wzmagających dynamikę, która jest umiejętnie stopniowana. Momentami zwalnia, jednak stale wypełnia ją napięcie, które wybucha z zaskoczenia. Efekt potęguje gra świateł. Choreografia została wyraźnie osadzona w metrum muzycznym, przez co spektakl utrzymuje się w wyczuwalnej rytmice i tempie. (…).”.
Mommy Issues, czyli relacje do potęgi”, Szymon Michlewicz-Sowa, 7 grudnia 2016, www.rozswietlamykulture.pl