ZJEDNOCZONE STANY ZMYŚLONE
14 listopada 2025 r. zapraszamy na znaną i lubianą formułę prezentacji artystycznych, tj. na ZJEDNOCZONE STANY ZMYŚLONE, w których prezentowane są krótkie formy zarówno artystek i artystów gościnnych, jak i z zespołu Teatru Rozbark.
Zjednoczone Stany Zmyślone to koncept, który został wykreowany przez Annę Piotrowską wiele lat temu w Teatrze Rozbark dla artystów zespołu, którzy mają przestrzeń do realizacji własnych produkcji lub pokazywane są mniejsze formy artystyczne. W wieczorze wystąpią: Emma Godziek, Matylda Hadera, Klaudia Czenczek, Natalia Feret, Nina Klinowska, Natalia Hrytsyna, Julia Lewandowska | UNDANCED: Anna Piotrowska, Anastasiia Khvorost.
“Wieczory takie jak ten, który upłynął pod szyldem „Zjednoczonych stanów zmyślonych”, wydają mi się niezwykle ważne. Różnorodność prac, na poziomie formalnym i merytorycznym pokazuje jak szeroki wachlarz możliwości prezentuje Rozbark. Ale daje również wyraz zróżnicowaniu świata sztuki. Krótkie formy pozwalają zapoznać się widzom z wieloma aspektami teatru tańca, a przede wszystkim z twórczymi możliwościami zespołu Rozbarku”
źródło: http://www.rozswietlamykulture.pl/
P R O G R A M
- Emma Godziek i Matylda Hadera I duet I biurokratyzacja łez
- Klaudia Czenczek I solo I What if…
- Natalia Feret I solo I Galanteria
- Nina Klinowska I solo I Mieszkanie bez Łazienki (chor. Julia Lewandowska, Nina Klinowska)
- Natalia Hrytsyna I solo I Becoming body
- Julia Lewandowska I solo I PURO
p r z e r w a
- premiera: UNDANCED: Anna Piotrowska & Anastasiia Khvorost
- Emma Godziek
- Matylda Hadera
- Klaudia Czenczek
- Natalia Feret
- Nina Klinowska
- Julia Lewandowska
- Nataliia Hrytsyna
Emma Godziek, Matylda Hadera. Mieszkają i uczą się w Tarnowskich Górach. W młodym wieku poznały taniec współczesny i nieprzerwanie eksplorują formę jego ekspresji. Sztuka i sport są wszechobecne w życiu artystek, a w wolnym czasie rozwijają pasje teatralne i taneczne. O sobie mówią: Lubimy eksperymentować oraz łączyć rożne techniki, a więź między nami czyni współpracę wyjątkową.
———————————————————————————————-
Klaudia Czenczek – tancerka, choreografka oraz nauczycielka tańca. Obecnie studentka Choreografii i technik tańca na Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej na Uniwersytecie Rzeszowskim. Od 2022 roku choreografka w Centrum Sztuki Wokalnej, gdzie tańczy oraz przygotowuje choreografie do spektakli wokalno-tanecznych prezentowanych podczas Międzynarodowego Festiwalu Carpathia Festival.
———————————————————————————————-
Natalia Feret – skończyła licencjat na Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku Choreografia i Techniki Tańca. Obecnie na tej samej uczelni jest w trakcie magisterki na kierunku Choreografia. Współpracuje z Teatrem V6 oraz wciąż szkoli się u znanych pedagogów tańca, aby szkolić swój warsztat. Na co dzień oprócz studiowania pracuje jako nauczycielka tańca w szkołach w Łodzi oraz Warszawie.
———————————————————————————————-
Nina Klinowska – urodzona w 2007 roku, od najmłodszych lat kształtuje się w aspekcie teatru i tańca. Obecnie znajduje się pod opieką artystyczną Julii Lewandowskiej, z którą zgłębia sztukę ekspresji poprzez ruch oraz emisje głosu. Od 2024 roku uczestniczka indywidualnego programu teatralnego pod kierunkiem Jurij Alschitz’a (AKT-ZENT z siedzibą w Berlinie).
———————————————————————————————-
Nataliia Hrytsyna – jest tancerką i performerką. Zajmuje się tańcem współczesnym, improwizacją, oraz od kilku lat jest częścią kultury ballroomowej. W swoim ruchu najbardziej inspiruje się Gagą, ruchem autentycznym i Voguingiem. Rozwijała się również jako stypendystka Tanzquartier w Wiedniu w programie Body & Performance Practices, a wcześniej w Krakowskim Centrum Choreograficznym oraz w Krakowskim Teatrze Tańca.
———————————————————————————————-
PURO to mój rytuał. Wobec przyrody, partnera_ów, zwierzęcia we mnie. Z potrzeby walki ze schematu, z potrzeby miłości. Z oswojeniem samotności. ⋅ W pracy konfrontuję się z procesem oczyszczania, rozumianego wielorako. W tanecznej improwizacji wracają do mnie echa traum, niechcianych wzorców zachowania, (auto) agresji i niepokoju. Jednocześnie w pobudzonym ciele, poprzez schemat, odnajduję rytm, teatralność, sens. Żongluję tym, co mnie ukształtowało i jaka chcę się stać – poprzez rytuał tańca. ⋅ ⋅ ⋅ choreografia ⋅ koncept ⋅ wykonanie ⋅ materiał filmowy : Julia Lewandowska ⋅ muzyka: Same Suki – „Biczbox” ⋅ kamera w plenerze: Martyna Koczan ⋅ kamera w Teatrze Rozbark: Martyna Fras ⋅ światło: Dastin Greczyło ⋅ praca wyróżniona w konkursie SoloDuo Polska 2024 w Teatrze Rozbark przez jury w składzie: Kamil Bończyk, Joanna Małaszyńska-Chitruszko, Anna Duda, Adam Kamiński, Anna Piotrowska, Marek Zadłużny, Anna Żak.
Anastasiia Khvorost (Charków, Ukraina) Performerka, tancerka, choreografka. Laureatka międzynarodowych i europejskich festiwali oraz konkursów (Ukraina, Turcja, Czechy, Polska, Francja, Niemcy, Serbia, Litwa, Łotwa). Wyróżniona jako choreografka za pracę „Przewodnik” podczas festiwalu Horyzonty – Międzynarodowe Spotkania Baletowe (Bytom, Polska) Współpracowała i zdobywała doświadczenie w: Teatrze Tańca i Ruchu Rozbark (Bytom, PL) Narodowej Operze w Pradze (Praga, CZ), Teatrze Ponec (Praga, CZ), Lenka Vagnerova Dance Company (Praga, CZ), Martina Dance Company (Charków, UA). Brała udział w programach: „Living Archive” – Mc Gregor Studio (UK), „Translation in Motion” – Movement Research (USA), Rezydencja artystyczna dla twórców i twórczyń z Ukrainy organizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego(Polska). Wykształcenie: Duncan Centre Conservatory (Praga, CZ), Taneční Centrum Praha (Praga, CZ), Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina (Warszawa, PL). Obecnie studentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (Łódź, PL).
Anna Piotrowska – Doktor habilitowana w dziedzinie sztuk w dyscyplinie sztuki filmowe i teatralne. Doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreografka reżyserka, nauczycielka tańca współczesnego, tancerka, Fundatorka i Prezeska Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995 r). Od 1996 r. stworzyła ponad 130 autorskich choreografii i przedstawień teatralnych. Obecnie dyrektorka Teatru Rozbark, profesor Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, w latach 2019-2023 prodziekan Wydziału. Dwukrotnie otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złotą Maskę” w 2016 i 2022 r.
Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec. | http://piotrowskacompany.com/ | https://vimeo.com/user6161350








