Teatr Rozbark

6 kwietnia 2024, godz.: 10:00
Czas trwania: 10:00 – 13:00 / liczba miejsc ograniczona
Bilety w cenie 160 zł od osoby.

Warsztaty aktorskie 16+ dla licealistów, studentów i dorosłych.

 

Z okazji 10-lecia naszego Teatru pragniemy zaprosić na wyjątkowe spotkanie z artystą, który był z nami związany przez wiele lat. Mogliśmy podziwiać Piotra Wacha m.in. w spektaklach: “Democratic body”, “Zagubieni w skórze”, “Podziemne słońca”, “Fast Foot Food” w reż. i chor. Anny Piotrowskiej.

Warsztaty masterclass z reżyserem i performerem, byłym tancerzem Teatru Rozbark Piotrem Mateuszem Wachem będą dotyczyć zagadnienia kreacji postaci w oparciu o działania ruchowe /  performatywne / taneczne.
W ramach zajęć uczestnicy poznają narzędzia pracy nad tekstem literackim w celu jego przetworzenia w działania sceniczne. Poznają strategie dramaturgiczne, których Wach używa w pracy z aktorami w swoich spektaklach.
Warsztat skierowany zarówno dla osób początkujących lub chcących spróbować swoich sił w aktorstwie performatywnym, studentów Wydziału Teatru Tańca.

Zalecany wygodny, luźny ubiór, obuwie zmienne oraz butelka wody.
Na warsztaty proszę przygotować jeden utwór literacki (wiersz, fragment prozy, monologu, reportażu) wydrukowany na kartce A4, czcionka Times New Roman, rozmiar 12 pkt. Proszę zabrać dowolne narzędzia do pisania.
Podczas zajęć obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych.

Piotr Mateusz Wach  
Student reżyserii Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie.
Absolwent Wydziału Teatru Tańca AST w Bytomiu (2015) oraz Letniej Międzynarodowej Akademii Sztuk Pięknych i Mediów w Wenecji (kierunek  choreografia  i  performance – 2017).
Pracował jako aktor, performer i choreograf w Polsce i za granicą. Jest  także wykładowcą akademickim krakowskiej  AST  –  przedmiot  performance i praktyki performatywne na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu.

Wach określa się jako ekspresjonistę nowej fali tworzącego teatr na przecięciu performansu, choreografii i radykalnych strategii dramaturgicznych. Jego zainteresowania oscylują wokół intermedialności sztuki, autonomii języka i wielopoziomowych konstrukcji dramaturgicznych. Tematycznie krąży wokół irracjonalności i brutalności egzystencji ludzkiej. Ma obsesję detalu. Lubi niejednoznaczność w twórczości, jak błądzenie między jawą a snem.

Nagrody:
Grand Prix 21. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku za Rytuał 23 albo obrazy ze śmierci wodza (2017)
Nagroda „Shaking The Walls” za Sen Kalibana (2019)
Nagroda „Złota Czacha” za  Ryszard. Ciało z gniewu (2015)
Złota Maska Woj. Śląskiego za choreografię do spektaklu Heimsuchung/Nawiedzenie (2013)

Stypendysta Prezydenta Miasta Krakowa (2023), Prezydenta Miasta Wrocławia (2021), Marszałka Województwa Śląskiego (2015), a także dwukrotny stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca (2018, 2019) realizowanej przez Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk w Poznaniu.