Teatr Rozbark

Zapraszamy bardzo serdecznie już 4 czerwca, godz.19:00 Uniwersyteckie Centrum Kultury, Białystok, w ramach Festiwalu Kalejdoskop. Spektakl nagrodzony Złotą Maską spektakl “P O L I C Z A L N I”, w choreografii Anny Piotrowskiej.

koncepcja, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska,
kreacja i wykonanie: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Stanisław Bulder, Ewa Noras, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło,
muzyka: Aleksandra Piotrowska,
asystent: Łukasz Szleszyński,
kreacja przestrzeni, kostiumu i scenografii: Anna Piotrowska,
realizacja światła: Dastin Greczyło, Krzysztof Soszka,
realizacja dźwięku: Jakub Ritter,
produkcja: Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, Teatr Zawirowania, Fundacja Rozwoju Tańca_eferte,
współprodukcja: FUNDACJA SCENA WSPÓŁCZESNA
dyrektorzy Teatru Zawirowania: Elwira Piorun, Włodzimierz Kaczkowski,
koordynator produkcji: Wojciech Grudziński,
Projekt Centrum Teatru i Tańca w Warszawie współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.
premiera bytomska: 26 września 2021, Teatr Rozbark, Bytom (Scena Cechownia, KILARA 29)
premiera warszawska: 30 września 2021, Zawirowania, Warszawa (BRUNA 9)
sesja fotograficzna: Aleksandra Staszczyk, Jola Staszczyk
grafika: anatan

Liczby tworzą nas i nasze historie. Przychodzimy, jesteśmy i odchodzimy w liczbach. Statystycznie urealniamy w pędzie nasz byt. Świat liczb odkrywa absolutną eksplozję w teraźniejszości. Wyostrza powtarzalność, konstruuje rytuały codzienności.
Świat policzalnych otworzył zasadę i zrozumienie, że nie ma przeszłości, że nie można się cofnąć. Matematyka nie uznaje przeszłości. Brakuje przestrzeni na refleksję, ze względu na ciągły pęd. Liczby są tak pojemne, że poszerzają świat i maksymalizują codzienność.
Liczby, zbiory, ułamki, równania, energia i pęd ich policzalności. 4 strony świata, 2 plus 2, chrzest, komunia, ślub, wesele, pogrzeb, 4 kończyny, nr konta, stypa, 24 kręgi: szyjne, piersiowe, lędźwiowe, 32 zęby, pesel, 2 oczodoły, nr telefonu, 5 linii papilarnych … – ciągła analiza życia przez liczby. Ile to jest raz? Za – raz, raz, te-raz.
Policzalni stali się dla mnie bohaterami przyszłości z przeszłości. Obecni w momencie performensu, a okryci nostalgią mojego spojrzenia. Porywacze, wyrywacze liczb schodzących do zera. Policzalność tworzy pewne napięcie w bohaterach, którzy ulegają bezwiednie presji czasu. Pielgrzymi celebrujący w dzienniku statystycznym, w globalnej energii bycia i doświadczania. (AP)

Zapraszamy na spektakl stworzony w ramach współpracy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark pod dyrekcją artystyczną Anny Piotrowskiej i Teatru Tańca ZAWIROWANIA z Warszawy pod dyrekcją Elwiry Piorun i Włodzimierza Kaczkowskiego. Naszym celem jest poszerzanie pola w wymianie działań i doświadczeń artystycznych, które mamy nadzieję przyniosą ciekawe rozwiązania.
Teatr ZAWIROWANIA reprezentują w spektaklu Ewa Noras i Stanisław Bulder, a Teatr Rozbark: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło. Za koncepcję, choreografię i reżyserię odpowiada Anna Piotrowska, związana obecnie z Teatrem Rozbark, która również działa w środowisku warszawskim, związana szczególnie w latach 1995-2012. Muzykę oryginalną do spektaklu stworzyła Aleksandra Piotrowska.

ANNA PIOTROWSKA / WARSZAWA / BYTOM ’74
Doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka “mufmi” w Warszawie (1995 r). Od 1996 r. stworzyła 120 autorskich choreografii i przedstawień. Obecnie dyrektorka Teatru Rozbark i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie.
Otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złotą Maskę 2016” za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 r. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Spektakl „bless the king_nieliryczna pieśń” otrzymał nagrodę na Festiwalu SzekspirOFF 2018 w Gdańsku.
Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

https://vimeo.com/user6161350

ALEKSANDRA PIOTROWSKA / WARSZAWA ‘97
Studentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz pracy socjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Muzyczka-amatorka, zafascynowana przede wszystkim syntezatorami. Zapalona miłośniczka architektury mieszkaniowej i blokowisk, współczesnej historii, czeskich bajek oraz gołębi. Wcześniej współpracowała przy przedstawieniach “ce_real mothers” (2018), “kompozycja_trzecia rzeczywistość” (2018) oraz “.coHanki” (2019).

Szczegółowy program Festiwalu dostępny na

Forezja/Foreesia | Julia Lewandowska, Łukasz Szleszyński | Białystok, Festiwal Kalejdoskop

Miło nam poinformować, że duet Forezja/Foreesia, w wykonaniu naszych tancerzy: Julii Lewandowskiej i Łukasza Szleszyńskiego będzie można zobaczyć już 3 czerwca (piątek), godz. 18.30 podczas Festiwalu Kalejdoskop.

Forezja – przenoszenie jednych organizmów przez drugie. Przemieszczanie się poprzez forezję jest rozpowszechnione u gatunków zwierząt o ograniczonej ruchliwości. Jest szczególnie ważne dla organizmów żyjących w niekorzystnych warunkach środowiskowych oraz skutecznym sposobem kolonizowania nowych siedlisk. Forezja nie dotyczy przenoszenia pasożyta przez żywiciela, jednak może powodować śmierć przenosiciela.

Szczegółowy program dostępny na: http://www.festiwal-kalejdoskop.pl/program-2/