I don’t wanna be a horse
Plakat ze spektaklu I don’t want to be a horse. Na plakacie umieszczono odręczny rysunek w czarnym kolorze szkieletu konia. Pomiędzy jego nogami znajduje się żółty napis chor. Anna Piotrowska a poniżej czarny napis I don’t want to be a horse

01

luty

„I don’t want to be a horse” | premiera 24.10.2014 Tanzhaus NRW Düsseldorf

choreografia: Anna Piotrowska,

tańczą:Alena Lezhava, Sonia Zini, Elisa Teodori, Stefano Silvino, Jin Hwan Seok,

czas: 60 min. (bez przerwy).

 

„I don’t wanna be a horse” w choreografii Anny Piotrowskiej, to jeden trzech spektakli realizowanych w ramach projektu „Recording Fields”. „I don’t wanna be a horse” to nie górniczy epos heroiczny, ani reportaż z wnętrza śląskich kopalń. Niezwykle dynamiczny spektakl dla pięciorga tancerzy (Alena Lezhava, Elisa Teodori, Sonia Zini, Jin Hwan Seok, Stefano Silvino) to opowieść o ciele, które w ekstremalnych warunkach fizycznej pracy, głęboko pod ziemią, zapisuje w sobie niezwykłe doświadczenie przekroczenia. Spektakl Anny Piotrowskiej jest próbą zrozumienia, jak zachowuje się ludzkie ciało i psychika pod wpływem zderzenia z przestrzenią kopalni, będącej przecież w pełni wytworem ludzkiej pracy. Co kryje się za ludzką potrzebą eksplorowania podziemi? Uprzedmiotowienie, mechanizacja, proces produkcji – człowiek wpisany w te procesy w namacalnie ograniczonej, fizycznie narzucającej ograniczenia ruchu przestrzeni, staje się główną inspiracją artystki. Zaproponowana choreografia wykorzystuje więc duszną i przytłaczającą aurę kopalnianych wnętrz, by opowiedzieć o dekonstrukcji ciała i kulcie pracy, o zmaganiu z codziennością, ale i wejściu w przestrzeń od codzienności odległą, o sile i młodości, ale i wejściu w schemat czy walce ze standaryzacją.

Projekt „Recording fields” powstał w ramach współpracy „Regionalnego Trójkąta Weimarskiego”,
w regionach Nadrenii Północnej-Westfalii, Nord-Pas de Calais i Śląska. Jednym z głównych założeń projektu jest promocja kultury oraz wymiana artystów.